Baslyftprogram – 10 veckor

399.00 kr

Träningsprogrammet för dig som vill öka din styrka och muskeltillväxt!

Läs mer nedan ↓

Beskrivning

Baslyft består av knäböj, marklyft och bänkpress. Övningarna får anses som golden standard för att öka både styrka och muskeltillväxt i hela kroppen. Vissa hävdar att de är de enda övningarna du nånsin behöver träna. Riktigt så långt sträcker vi oss inte här men hela programmet bygger på dessa övningar och kompletteringsövningar så att du tränar hela kroppen varje vecka.

Träningsprogrammet passar dig som tränat ett tag och är van vid dessa lyft. Det kommer krävas att du fokuserar på din träning och jobbar mot en målsättning att bli starkare. Upplägget innehåller tre träningspass/vecka där basövningarna tränas varje pass. Det är således hög träningsvolym. Träningsvolym har i studier visat sig vara en mycket viktig faktor för muskeltillväxt.

Träningsprogrammet följer en periodisering som innebär hög träningsvolym de inledande veckorna för att sedan fokusera på något mindre träningsvolym med varierande belastning. Totalt innehåller programmet 29 träningspass!

För dig som vill lära dig mer om forskningsläget om dessa tre övningar refererar vi direkt till de studier vi utgår ifrån. I programmet finns 16 infografer som vi tidigare publicerat på våra sociala medier med direktlänk till forskningsstudien.

Övningar, termer och träningspassens struktur finns förklarade med text, bild och video. Övningarna är klickbara länkar som tar dig vidare till en videoförklaring av övningen.

Träningsprogrammet laddas hem som PDF-fil anpassad för visning både på mobil och dator. Dokumentet består av 60 sidor fullmatade med träning!

Innehåll i träningsprogrammet:

  • Programinfo
  • De olika baslyften
  • Tester
  • Belastning och hastighet
  • Periodisering
  • Uppvärmningsprotokoll
  • Stretchprotokoll
  • Träningsvecka 1-10
  • Referenser
  • Support